Socialtilsyn Hovedstaden søger to nye jurister

Har du lyst til at bidrage til at hæve kvaliteten i tilbud på det specialiserede specialområde? Er du god til at samarbejde, og kan du hurtigt sætte dig ind i nyt lovstof? Så er det måske dig, vi søger til vores stab!

Ansøgningsfrist den 23. april 2019, kl. 12.00

Vi søger to nye jurister, en pr. 1. juni 2019 og en pr. 1. august 2019.

Socialtilsyn Hovedstaden blev etableret i 2014 i forbindelse med vedtagelse af tilsynsreformen for at styrke kontrollen med og udviklingen af de sociale tilbud, der efter lov om social service leverer indsatser til udsatte og handikappede borgere, og med det overordnede formål at understøtte et kvalitetsløft i såvel offentlige som private tilbud. Socialtilsyn Hovedstaden fører tilsyn med ca. 500 sociale tilbud og ca. 1000 plejefamilier. Vi er et ambitiøst socialtilsyn, der lægger vægt på høj faglighed og kvalitet i opgaveløsningen, og at vores tilsyn har borgeren i centrum.

Vi bor på Frederiksberg Rådhus og er en del af Børne- og Ungeområdet i Frederiksberg Kommune. Socialtilsynet består af omkring 70 medarbejdere, og vi løber stærkt og har mange bolde i luften. Vi er organiseret med 4 sektioner fordelt på fagområder og derudover en stab. Stabens specialister inden for jura, økonomi og kommunikation bistår fagsektionernes tilsynskonsulenter, sektionsledere og tilsynschef i opgaven med at godkende og føre driftsorienteret tilsyn med de sociale tilbud og plejefamilier. Arbejdsopgaverne løses meget selvstændigt, men vi samarbejder på kryds og tværs i hele organisationen og bidrager med hver vores faglighed til opgaveløsningen. Vi udvikler os hele tiden og har til stadighed fokus på at vores arbejdsgange og metodiske tilgang kan sikre en koordineret og fælles praksis.

Staben i Socialtilsyn Hovedstaden består af 10 faste medarbejdere; jurister, økonomer, udviklingskonsulent, administrativt personale, og herudover har vi også studentermedhjælpere. Vi har et godt arbejdsmiljø med en uformel tone i et storrumskontor.

Som jurist i Socialtilsyn Hovedstaden forventer vi, at du har følgende uddannelse og kvalifikationer:

• Er cand.jur. eller cand.merc.jur.
• Erfaring med myndighedsafgørelser, ankesager, aktindsigt, høringssvar m.m.
• Har viden om det specialiserede socialområde og myndighedserfaring
• Har gode skriftlige kompetencer
• Har flair for økonomi
• Kan arbejde selvstændigt og har gode samarbejdsevner
• Er grundig, omhyggelig og effektiv i arbejdet og med en god portion beslutningsdygtighed
• Er interesseret i at arbejde i en politisk styret organisation

Vi lægger vægt på, at du er selvstændig, systematisk, struktureret og kan indgå i et godt samarbejde med andre faggrupper, og at du er interesseret i at lære nyt og ikke er bange for at gå nye veje. Du vil skulle referere direkte til tilsynschefen, men indgå i faglige drøftelser med øvrige mellemledere og kollegaer. Socialtilsyn Hovedstaden har høje forventninger til dig.

Til gengæld tilbyder vi:

• Et spændende og varieret job med virkelighedsnære problemstillinger og et udfordrende lovområde
• Opgaver inden for en bred vifte af juridiske fagområder, herunder socialret, forvaltningsret, selskabsret samt aftaler og kontraktret   
• Stor indflydelse på tilrettelæggelsen af dine egne arbejdsopgaver og mulighed for at påvirke stabsopgaverne i Socialtilsyn Hovedstaden, samt indflydelse på udvikling af tilsynsfagligheden
• Dygtige og erfarne kollegaer og stor mulighed for faglig sparring
• Flekstidsordning
• Højt til loftet og en uformel omgangstone

Hvis du ønsker at vide mere om stillingen, kan du kontakte tilsynschef Mie Andresen på tlf. 91333201 eller souschef Kristina Vang Jensen på tlf. 91333204. Ansøgningsfristen er den 23. april 2019 kl. 12 og ansættelsessamtaler forventes afholdt den 26. april og den 29. april 2019. Løn og ansættelsesvilkår følger gældende overenskomst.

Læs mere om stillingen, arbejdsopgaverne og de ønskede kvalifikationer i boksen til højre og ansøg her.

Nyheden blev udgivet

onsdag, 3 april, 2019